"Žalim što je u našoj akademskoj i u javnosti uopšte, moguće da se nekadašnji ministri, rektori i akademici nađu u potpisu teksta upućenog na adresu Rektorskog kolegijuma Univerziteta Crne Gore i medijima, koji vrvi od nedopuštenih proizvoljnosti i neupućenosti u proces aktuelne reforme i pripreme međunarodne akreditacije državnog univerziteta. Zašto se, najprije, nijesu zadržali na komunikaciji unutar akademske zajednice, ili se obratili rektoru kako to, valjda,nalažu akademska pravila ponašanja i bonton? Možda jedna žena, redovni profesor, persona umjetničke provinijencije, a rektor, nije za potpisnike pisma prava adresa za ravnopravnu komunikaciju?", navodi se u regovanju.
Vojvodić ističe da je bazični razlog reforme Univerziteta Crne Gore napuštanje obrazovnog modela, koji je uveden upravo pod rukovodstvom potpisnika teksta. "To je sadašnji model studiranja 3+1+1+3, koji u relevantnom evropskom prostoru obrazovanja ne postoji, a po preporukama akreditatora našeg univerziteta i Evropske asocijacije univerziteta mora biti promijenjen i usklađen".
Dodaje da u Sloveniji i Hrvatskoj, koje su duboko zašle u tzv. reforme reforme Bolonjskog sistema i unaprijedile model studiranja i kvalitet obrazovanja, studije se većinom, pa i studije matematike i fizike, organizuju po sistemu 3+2+3 odnosno 5+0.
"Nije valjda da bi trebalo da se ugledamo na nereformisane sisteme u susjedstvu i tamošnje procese i rezultate u dostizanju evropskih standarda?!" navela je Vojvodić.
Ističe da je namjera da unaprijedimo kvalitet znanja i slijedimo uporedne evropske standarde, insistirajući na dvogodišnjoj master diplomi, kao garantu istinskog dostizanja profesionalnih kompetencija na ovom stepenu studija.
"Dvojno obrazovanje, kad je riječ o matematici i fizici, a i drugim naukama, itekako postoji u evropskom obrazovnom prostoru i to se da lako provjeriti. Zašto bi razmatranje ovakvih inicijitava poprimalo dramatična tumačenja kod potpisnika pisma, nije shvatljivo, pogotovo imajući u vidu nedostatak osnovnog i srednješkolskog nastavnog kadra i stanje na tržištu rada", navodi se u reagovanju. Takođe, ističe ona, kroz reforme kojima su rukovodili potpisnici, iz nerazumljivih razloga drastično je smanjen broj časova prirodnih nauka, naročito fizike, u nastavnim programima osnovnih i srednjih škola.
Vojvodić dodaje da poređenja koja se u pismu odnose na fakultete umjetnosti, smatra neprikladnima za akademski nivo razmišljanja.
"Uvažena gospodo, što je sa Vašim dušebrižništvom nad Univerziteta Crne Gore, kad mu je bilo vrijeme? Koje ste to budžete izdvajali, koje ste to zgrade obnavljali dok su se urušavale do ovoga gdje su danas, koje ste to naučno – istraživačke centre osnovali? Gdje ste bili do sada da se oglasite o dugogodišnjoj krizi i spirali dugovanja, urušavanja akademskih i naučnih kriterijuma, stihijskom otvaranju i komercijalizaciji studijskih programa, hiperprodukciji diploma, nekontrolisanom prilivu sumnjivih stranih diploma na crnogorsko tržište obrazovanja…? Još jednom žalim što sam prinuđena da se, zbog Vašeg javnog obraćanja i neprimjerene medijske kampanje koja se već neko vrijeme ukazuje sličnim povodima, oglasim javno. Činim to predupređujući dalje nesporazume u javnosti i uvjerena u opštu korist koju reforme UCG donose našem društvu u cjelini" zaključuje Vojvodić u reagovanju.
Komentari