Obrazovni sistem njedri generacije koje ne znaju skorašnju istoriju CG i regiona

CGO

Obrazovni sistem njedri generacije koje ne znaju skorašnju istoriju CG i regiona

Studija Centra za građansko obrazovanje (CGO) “Šta skrivaju i otkrivaju crnogorski udžbenici o savremenoj istoriji Crne Gore?” argumentovano opominje da formalni obrazovni sistem u Crnoj Gori njedri generacije koje ne znaju gotovo ništa o skorašnjoj istoriji regiona, ali i Crne Gore.

Crnogorski udžbenici ovo pitanje šturo obrađuju, uz ignorisanje brojnih i važnih podataka, a posebno onih koji bi potencijalno mogli da otvore pitanje odgovornosti mnogih koji su i sada u strukturama vlasti”, saopšteno je iz CGO-a.

Kako je saopšteno iz CGO, to potvrđuje i istraživanje koje je ta NVO uradila među studentima Pravnog, Filozofskog i Fakulteta političkih nauka, a koje ukazuje na poražavajuće rezultate ovakvog odnosa prosvjetnih vlasti prema važnom istorijskom periodu kada je riječ o (ne)znanju studenata, ali i kadra koji treba da obrazuje nove generacije.

image002013d3bdaed66675c42625b9238860927aa6ce4b06fc42813b9475d1f3dc65c31a5V

Studija je predstavljena na Lovćenu tokom druge regionalne ljetnje škole “Istorija koja povezuje Istok i Zapad”, koju su od 12. do 17. jula organizovali Udruženje profesora istorije Evrope EUROCLIO i Udruženje istoričara Crne Gore HIPMONT.

“Učesnici ljetne škole - nastavnici istorije, muzejski pedagozi, arheolozi, istraživači, NVO aktivisti su usavršavali svoje vještine i kapacitete kroz transnacionalni transfer znanja i iskustva. Kroz brojna predavanja, radionice, diskusije i studijske posjete, istorijski edukatori i aktivisti su stimulisani da kreiraju i sprovode inovativne nastavne metode u učionicama, institutima, muzejima, ali i da rade na stvaranju okvira za zajednički pristup za rad sa istorijom”, stoji u saopštenju.

Istraživački tim CGO-a predstavio je analizu udžbenika istorije za osnovnu i srednju školu, kao i za nekoliko fakulteta Univerziteta Crne Gore, uz rezultate istraživanja koje je sprovedeno među studentima o tome koliko znaju o nedavnoj prošlosti Crne Gore i regiona.

“To su pratile i preporuke za unaprjeđenje i modernizaciju predavanja istorije radi objektivnijeg sagledavanja istorijskih činjenica, ali i snaženja procesa pomirenja. Pored samostalnih aktivnosti CGO-a u pravcu pozicioniranja i rješavanja neadekvatnog predavanja istorije, CGO cijeni da participacija u ljetnjoj školi u organizaciji EUROCLIO-a i HIPMONT-a, predstavlja sjajno mjesto za učenje o primjerima dobre prakse u pristupu proučavanja sukobljenih narativa na polju proučavanja zajedničke prošlosti iz drugih sredina”, navodi se u saopštenju.

Autori studije “Šta skrivaju i otkrivaju crnogorski udžbenici o savremenoj istoriji Crne Gore?” su saradnice CGO-a Tamara Milaš i Isidora Radonjić i istoričar i kordinator EUROCLIO-a za Crnu Goru Miloš Vukanović.

Komentari

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.