- Univerzitet Crne Gore u tom referentnom okviru, nakon uspješne akreditacije, koju s pouzdanjem očekujemo, može da bude rame uz rame sa evropskim univerzitetima – kazala je Vojvodić na konferenciji za novinare.
Prema njenim riječima, nastavni programi i silabusi rađeni su u posljednjoj fazi reformi, ali je cijeli proces trajao gotovo dvije godine.
- Taj dvogodišnji proces je okončan na veliko zadovoljstvo i uz saglasje svih univerzitetskih jedinica, u konstruktivnoj saradnji, osjećanju pripadnosti, svijesti o zajedničkoj odgovornosti ove temeljne institucije crnogorskog društva u budućem periodu. Čeka nas da sve ono što je sada isplanirano i pripremljeno - idemo i kroz novu legislativu - da sprovedemo u djelo, u taj model koji je trostepeni, koji podrazumijeva novi kvalitet obrazovanja, ali iznad svega prohodnost naših studenata i nastavnika u evropski prostor visokog obrazovanja, mjerljivi kvalitet, standardizaciju koja je jedinstvena na svim univerzitetskim jedinicama – objasnila je ona.
Konačno, dodala je rektorka Vojvodić, ovim nije učinjen samo jedan novi korak, već je stavljena tačka na dugogodišnje „otezanje reformi, zanemarivanje obaveza i odgovornosti“.
- Najzad Univerzitet Crne Gore je, a to smo danas čini mi se sa velikim zadovoljstvom u saglasju ustanovili, pokazao nešto što je iznad svega važno - pokazao je da determiniše društvene procese, da će zahvaljujući upravo ovim reformama, sjutra i u prostoru zakonodavstva i u prostoru onoga što je poslodavačka kultura, onoga što su sistematizacije radnih mjesta na tržištu rada, morati da se usklade sa onim što je standard kvaliteta koji mi propisujemo - navela je ona.
Rektorka smatra da će UCG, determinišući promjene, odrediti i budućnost privatnih univerziteta.
- Standardi koje je postavio Univerzitet moraće postati standardi privatnih univerziteta. To ne znači slijepo slijeđenje modela, ali znači svakako zdravu priču na tržištu visokog obrazovanja koje je pluralističko. U odnosu na tendenciozne i uskogrude poglede, navijam za tržište visokog obrazovanja koje je pluralističko. Ne možemo se mi izolovati, ali nijednog trenutka ne sumnjam da je UCG lider – rekla je ona.
Prorektor Predrag Stanišić kazao je da je izmjena strukture studija bila samo jedna od tačaka na kojima se radilo na Univerzitetu u toku reformi.
- Umjesto 445 usmjerenja, sada imamo 165 zdravih studijskih programa, sa izanaliziranim, promijenjenim, osavremenjenim sadržajima. Profesori su našli prirodno mjesto za svoja znanja, niko nije ostao bez posla, svako ima normu, svoje mjesto – naveo je on, dodajući da je suzbijeno mnogo negativnih pojava, a povećan nivo naučnog rada, kvalitet doktorata, izbora u naučna zvanja i nastave, transparentnost, informisanost.
Prorektor Živko Andrijašević podsjetio je da se Univerzitet u posljednje dvije godine nije samo bavio reformama, nego je imao i zapaženu naučno-istraživačku aktivnost koja ga po referentnosti i brojevima može svrstati u vodeću naučno-istraživačku instituciju u Crnoj Gori.
- Dat je značajan podsticaj istraživačkom radu. Imamo porast učešća Univerziteta Crne Gore u međunarodnim projektima, imamo rast naučnih radova naših nastavnika u relevantnim naučnim časopisima, aktivna je izdavačka djelatnost – osam novih izdanja je u štampi, a 25 rukopisa u proceduri recenziranja i odobravanja – rekao je on.
Prorektorica Maja Baćović navela je da Univerzitet ima intenzivnu saradnju sa referentnim stranim univerzitetima, dodajući da su u toj oblasti ostvareni dobri rezuiltati.
- Ostvarili smo prilično pozitivne rezultate, naročito u dijelu mobilnosti istraživača. Broj naših istraživača koji borave na stranim univerzitetima i broj istraživača sa stranih univerziteta koji dolaze kod nas povećao se od 80 do 100 odsto u prethodnih godinu dana. Porasla je i odlazna studijska mobilnost za nekih 20 odsto. Mnogo bolje rezultate očekujemo nakon nove akreditacije, jer će to omogućiti značajno bolju kompatibilnost naših sa studijskim programima u evropskom prostoru visokog obrazovanja – ocijenila je ona.
Predsjednik Centra za studije i kontrolu kvaliteta Aleksandar Vujović objasnio je da su, tokom svih faza reforme, razmatrani svi aspekti važni za reformu studijskih programa.
- Strogo se vodilo računa o održivosti studijskih programa i sadržaja, o analizi trendova upisa i studiranja na postojećim studijskim programima, o preispitivanju i unapređenju ishoda učenja na nivou studijskih programa i modula, kao i kadrovskom potencijalu i normi, kako bi profesori, osim nastave, mogli da se posvete i naučno-istraživačkom radu – rekao je on.
Komentari