U Enciklopediji online obrazovanja i rad profesorke sa UCG
Foto: UCG

"Zadržavanje studenta u online sistemu učenja“

U Enciklopediji online obrazovanja i rad profesorke sa UCG

U prvom izdanju Enciklopedije online obrazovanja, vodeće međunarodne izdavačke kuće u Americi "SAGE Publishing", našao se i rad doc. dr Svetlane K. Perović, sa Arhitektonskog fakulteta u Podgorici, Univerziteta Crne Gore.

Izdavačkom projektu, u uredništvu profesora Stivena L. Danvera, Perović je dala doprinos radom  "Zadržavanje studenta u online sistemu učenja“, u enciklopediji u kojoj međunarodni  naučnici i eksperti, kroz multidisciplinarni pristup, pružaju sveobuhvatni i detaljni prikaz svih aspekata oblasti online učenja i obrazovanja, navodi se u saopštenju Univerziteta Crne Gore.

„Moderni obrazovni sistem sve više stavlja akcenat na fleksibilnije studijske programe koji su pristupačniji zbog manje  fizičke angažovanosti i uštede vremena. Zato su online studijski programi u fokusu interesovanja. Međutim, online edukacija  u odnosu na tradicionalno učenje zahtijeva veću motivaciju, posvećenost, spremnost na izazove i samostalno prevazilaženje izazova, posebno psiholoških“, razmatra u svom radu Perović.

Sa aspekta zadržavanja studenta na studijama, Perović navodi da virtuelna interakcija  još nije ostvarila visok nivo produktivnosti u poređenju sa  socijalnom interakcijom koja se ostvaruje u  materijalnim akademskim ambijentima.

„Istraživanja ukazuju da je, sa aspekta zadržavanja studenta, najpovoljniji hibridni sistem obrazovanja koji kombinuje klasične i online metode učenja. U online okruženju značajno je proaktivno djelovati, kroz razvoj adekvatnih programa koji će umanjiti rizik od napuštanja“, navodi se u radu.

U tom pogledu, u svom radu Perović prepoznaje različite kategorije studenata: studenti koji završe u roku, studenti koji napuste studije, ali se posle izvjesnog vremena vrate i nastave studije u toj ili drugoj instituciji i studenti koji odustaju prije završetka studija.

Pitanje zadržavanja studenata, smatra Perović, je kompleksno i zahtijeva razumijevanje kako akademskih faktora, kao što su akademska podrška, motivacija, stimulisanje, integracija, pravila, politike, tako i neakademskih faktora, kao što su socijalna integracija, podrška društva, porodice, psihološka samoregulacija, osjećaj zadovoljstva, motivacija. Da bi se uzroci napuštanja studija adekvatno sagledali, potrebno je da u sistemima obrazovanja postoje adekvatni  podaci i informacije o studentima koji su upisali studije.

„Zadržavanje studenta  je direktno povezano sa kvalitetom ponude određene institucije, mogućnostima izbora, podrškom koju nudi u svojim programima“,  zaključuje Perović.

Stoga, ona ukazuje da je programe zadržavanja studenata  potrebno konstantno razvijati i unapređivati u skladu sa razvojem akademske institucije i prema potrebama društva, a u cilju održivog razvoja online visokog obrazovanja.

Komentari

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.