''Statusom profesora se nadležne institucije posebno bave, ali on ne može uslovljavati planove i programe koji se prave prema interesu djece. U skladu sa time, srednje stručne škole treba da budu usmjeravane u pravcu stručne profilacije jer je to izbor učenika, te su opšteobrazovni predmeti u ovim školama u funkciji struke'', saopšteno je iz Zavoda za školstvo i Centra za stručno obrazovanje.
Ističe se da će, nakon sprovedene reforme, u obrazovnom sistemu, kako je najavljeno iz samog Ministarstva, biti više, a ne manje zaposlenih.
''Kada je riječ o srednjim stručnim školama, kod svih važećih obrazovnih programa, norma nastavnika praktične nastave se smanjuje sa 24 na 22, što znači dodatne časove za nastavnike praktične nastave. U dijelu deset novih obrazovnih programa, za većinu opšteobrazovnih predmeta broj časova je ostao isti ili se povećao. Za manji dio opšteobrazovnih predmeta, broj se smanjio u obaveznom dijelu, ali su oni ponuđeni kao izborni", saopšteno je.
Dodaje se da će se smanjenjem broja učenika sa 30 na 28, povećati broj odjeljenja i u stručnim školama i u gimnazijama, što takođe znači povećanja broja časova za nastavnike.