Povećanje količine nastavnog vremena određenog za neku disciplinu može pomoći u podizanju interesovanja učenika
ilustracija

Povećanje količine nastavnog vremena određenog za neku disciplinu može pomoći u podizanju interesovanja učenika

Efikasno učenje zavisi od mnogih faktora, ali nesumnjivo je da vrijeme trajanja nastave koje je na raspolaganju učenicima igra ključnu ulogu u njihovom procesu učenja, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete, nauke, kulture i sporta.

Ističu da zajedno sa kvalitetom nastave i vremenom dostupnim za učenje nakon nastave, povećanje količine nastavnog vremena određenog za neku disciplinu može pomoći u podizanju interesovanja učenika za taj predmet i može imati pozitivan efekat na uspjeh učenika.

"Štaviše, pozitivna veza između produženog vremena nastave i postignuća učenika je očiglednija kada je to povećanje praćeno drugim mjerama podrške i usmjereno na učenike u nepovoljnom položaju", navode iz Ministarstva.

Dodaju da taj izvještaj analizira preporučeno minimalno vrijeme trajanja nastave u obaveznom opštem obrazovanju u 37 evropskih zemalja.

"Podaci se odnose na minimalne zahtjeve koje su nadležni organi 39 obrazovnih sistema za 2020/21. godinu postavili za obavezni kurikulum. Posebna pažnja posvećena je četiri osnovna predmetna područja: čitanje, pisanje i književnost; matematika; prirodne nauke; Sociologija. Analiza pokazuje da godišnje minimalno vrijeme trajanja nastave raste sa nivoom obrazovanja, a razlike među zemljama postaju manje značajne. Na osnovnom nivou, fokus većine zemalja je na čitanju, pisanju i literaturi (oko 25% ukupnog vremena nastave), dok u srednjem obrazovanju nastava matematike i prirodnih nauka postaje podjednako važna", saopšteno je.

Izvještaj kako dodaju, takođe identifikuje glavne promjene u ukupnom vremenu trajanja nastave koje su se dogodile u posljednjih godinu dana, posebno zbog pandemije COVID-19. Pored uporedne analize, izvještaj uključuje nacionalne dijagrame koji ilustruju podatke po zemljama i subjektima, koje su zajednički prikupile mreže Eurydice i OECD NESLI.

Komentari

Komentara: (0)

Novi komentar

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.