Ističu da zajedno sa kvalitetom nastave i vremenom dostupnim za učenje nakon nastave, povećanje količine nastavnog vremena određenog za neku disciplinu može pomoći u podizanju interesovanja učenika za taj predmet i može imati pozitivan efekat na uspjeh učenika.
"Štaviše, pozitivna veza između produženog vremena nastave i postignuća učenika je očiglednija kada je to povećanje praćeno drugim mjerama podrške i usmjereno na učenike u nepovoljnom položaju", navode iz Ministarstva.
Dodaju da taj izvještaj analizira preporučeno minimalno vrijeme trajanja nastave u obaveznom opštem obrazovanju u 37 evropskih zemalja.
"Podaci se odnose na minimalne zahtjeve koje su nadležni organi 39 obrazovnih sistema za 2020/21. godinu postavili za obavezni kurikulum. Posebna pažnja posvećena je četiri osnovna predmetna područja: čitanje, pisanje i književnost; matematika; prirodne nauke; Sociologija. Analiza pokazuje da godišnje minimalno vrijeme trajanja nastave raste sa nivoom obrazovanja, a razlike među zemljama postaju manje značajne. Na osnovnom nivou, fokus većine zemalja je na čitanju, pisanju i literaturi (oko 25% ukupnog vremena nastave), dok u srednjem obrazovanju nastava matematike i prirodnih nauka postaje podjednako važna", saopšteno je.
Izvještaj kako dodaju, takođe identifikuje glavne promjene u ukupnom vremenu trajanja nastave koje su se dogodile u posljednjih godinu dana, posebno zbog pandemije COVID-19. Pored uporedne analize, izvještaj uključuje nacionalne dijagrame koji ilustruju podatke po zemljama i subjektima, koje su zajednički prikupile mreže Eurydice i OECD NESLI.
Komentari