UPCG poziva predlagača da u ponovnom postupku pripreme predmetnog zakona uzme u obzir komentare i primjedbe koje su dostavljene od strane UPCG, sindikata, kao i drugih učesnika javne rasprave, a sve u cilju uklanjanja niza evidentnih nedostataka koji su ponuđeni koncept činili neodrživim. UPCG podsjeća da je usvajanjem ovog Nacrta moglo doći do povrede Ustava Crne Gore, kolizije sa odrebama Zakona o privrednim društvima i Zakona o radu, kao i odredbama niza kolektivnih ugovora – počev od OKU-a koji je zaključen na nacionalnom nivou, preko važećih GKU, te pojedinačnih kolektivnih ugovora zaključenih na nivou kompanija.
``Sa aspekta privrednih društava, jedna od najspornijih odredbi je član 2. kojim se definišu zaposleni u javnom sektoru, a u koje se, u tački 4 istog člana, svrstavaju i zaposleni u privrednom društvu koje je u većinskom državnom vlasništvu ili u drugom pravnom licu čiji je osnivač država ili koje vrši javna ovlašćenja. Iako je i razumljiva i opravdana potreba da se eliminiše nesrazmjera između ostvarenih rezultata poslovanja i visine zarada u pojedinim privrednim društvima, stav UPCG je da se svi evidentni problemi i mogu i moraju rješavati isključivo u skladu sa važećim propisima. Ako se ima u vidu da država, kao osnivač ili većinski vlasnik, participira u organima upravljanja određenih privrednih subjekata, tada ona u značajnoj mjeri (ako ne i u potpunosti), preko svojih predstavnika u tim organima, može upravljati poslovnim procesima i kreirati odluke shodno rezulatima rada i poslovanja. Stoga je neprihvatljivo da ova privredna društva posluju sa gubitkom i ne izmiruju poreske i druge obaveze prema državi, a da se zarade njihovih zaposlenih (i naknade u upravljačkim tijelima) održavaju na nivou koji je daleko iznad nacionalnog prosjeka. Privredni subjekti, bez obzira da li je njihov osnivač ili većinski vlasnik država, posluju u realnom sektoru, u skladu sa propisima koji jednako važe za sve privrednike, a kroz obračunavanje i plaćanje fiskalnih i parafiskalnih obaveza obavljaju aktivnost koja je najznačajniji izvor za prihode državnog budžeta. Stoga je neprihvatljivo njihovo uključivanje u javni sektor, jer se time izjednačavaju sa budžetskim potrošačima``, ističe se u saopštenju.
Određene odredbe Nacrta ograničavaju i ugrožavaju prava privrednih subjekata, što nije u skladu sa Ustavom Crne Gore kojim se garantuje „sloboda preduzetništva i konkurencije, samostalnost privrednih subjekata i njihova odgovornost za preuzete obaveze u pravnom prometu“ i zabranjuje „narušavanje i ograničavanje slobode konkurencije“. Kolizija s Ustavom CG primjetna je i s aspekta obaveze poštovanja međunarodnih konvencija – usvajanje Nacrta dovelo bi do direktnog kršenja Konvencije C154 Međunarodne organizacije rada koja garantuje sindikatima i poslodavcima nezavisno pregovaranje i zaključenje kolektivnih ugovora bez interferencije od strane izvršnih vlasti. Nacrt je u velikoj mjeri neusklađen i sa drugim zakonima i podzakonskim aktima. Primjera radi, on u cjelosti derogira Zakon o radu koji reguliše prava i obaveze iz radnog odnosa, a time i zaradu zaposlenog i način njenog utvrđivanja. Takođe, predloženi koeficijenti za obračun zarada su znatno veći od onih koji su propisani nedavno (tripartitno) potpisanim OKU-om, kao i većinom GKU, što znači da se ovim Nacrtom i oni stavljaju van snage, navodi se u saopštenju.
UPCG podsjeća da je privreda ta koja u najvećoj mjeri ostvaruje dohodak i budžetske prihode i zato je neprihvatljivo da zarade u javnom sektoru budu veće od zarada u privredi, a do čega bi došlo primjenom predloženih koeficijenata.
Manjkavosti Nacrta evidentiraju se i kroz odstupanja od principa fiskalne održivosti zarada u javnom sektoru i potrebe racionalne budžetske potrošnje, što potvrđuju odredbe kojima su Vladi, odnosno starješini organa, data diskreciona prava, a bez jasno utvrđenih kriterijuma koji mogu garantovati objektivnost ili ograničavanje iznosa navedenih primanja. U tom dijelu UPCG apostrofira koeficijente za one državne službenike i namještenike koji obavljaju izuzetno važne poslove, a na osnovu kojih može doći do degradacije određenih poslova i zaposlenih, što UPCG smatra jednim od ključnih uzroka diskutabilnih kadrovskih rješenja, destimulacije stručnih ljudi i, u krajnjem, stvaranja ambijenta povoljnog za razvoj koruptivnih radnji. Gore navedeno je rezultat detaljne analize UPCG po predmetnom zakonskom projektu, vođene s ciljem da se otklanjanjem evidentiranih nedostataka pomogne u kreiranju novog, kvalitetnog rješenja koje će biti u skladu sa pravnim sistemom Crne Gore, a time i očekivanjima svih segmenata društva, zaključuje se u saopštenju.